Linzer

Linzer

Nagyon sok linzer recept kering az interneten mindegyik más más. Én is nagyon sok fajtát kipróbáltam de ez a legjobb.

Viszont a jó linzertészta titka valóban az arányokban rejlik. Mama is így csinálta.
Az arány 3:2:1

30deka liszt 20deka zsiradék 10deka cukor ehhez megy 1 tojás sárgája. Ízesítőnek citromhéj, vagy kakaópor, viszont akkor annyival kevesebb liszt is kell.

Ennyi a titok😀
Én alapból dupla adagot csinálok de az is kevésnek bizonyul.
Az összetevőket összegyúrom és kicsit kb fél órát hűvösre teszem a hűtőbe vagy a spájzba.
Ez idő alatt összehívom a gyerekeket előkészítjük a formákat tepsit stb.
Kinyújtjuk a tésztát és mehet a szaggatás :)

Bevallom őszintén hogy a mostani alkotásainkat a gyerek gyurmakészletének segítségével készítettük.
Kinyújtjuk a tésztát és a gyerekek már szaggathatják a sütiket én meg pakolom a tepsibe.







180 fokon légkeveréses programon 8-10 percig sütjük amikor látom hogy a széle kezd barnulni már veszem is ki.

Egy tálcára teszem őket hogy az aljuk sima maradjon amikor kihűlt jöhet a párosítás és a lekvározás.

Saját készítésű baracklekvárral töltöttük meg a linzert ami eléggé folyós de nem folyt szét. Majd jövőre sűrűbb lekvárt készítek :)

Amikor sikerült összeragasztani a sütiket betettem a spájzba hogy kicsit beszívja a lekvárt. Pár óra múlva lehet enni, de sokkal finomabb másnap.



Ha kérdésed vagy észrevételed van ne habozz írj bátran!

Megjegyzések