Sütő nélkül is lehet finom sütiket készíteni

Üdvözlök újra mindenkit!


Hosszú ideje nem  írtam ennek egyik oka, hogy egy házfelújítás közepén vagyunk, de már csak pár hét és költözhetünk. 

Az elmúlt fél évben sajnos nem állt rendelkezésemre sütő, amiben kedvenc süteményeinket  elkészíthetem, de az ember mindenre talál megoldást, hát én is megoldottam, hogy legalább egy részét el tudjam készíteni. 

Sokaknak elsőnek beugrik a mikrohullámú sütő. Ezzel nekem csak az a bajom, hogy a kevert vagy piskóta tészta gumis lesz, a kelt tészta meg szépen feljön aztán olyan kemény lesz minta a kő, másfajta tészta kizárva mert hamar szénné ég. 

Kelt tésztákhoz még megoldásnak ott lehet a kenyérsütő, de az nekem nincs. 

Aztán eszembe jutott a gofrisütő, össze is kevertem a gyerekeknek egy adagot , szaladtam is a gofrisütőért amikor megláttam benne a grill betétet. Ekkor gondoltam hogy ebben biztos ki lehet sütni egy piskótát.
 Következő alkalommal ki is próbáltam és sikerült!!!

A szendvicssütő
Piskóta lapok
















Van egy-két trükkje , hogy szép piskótalapokat kapjunk, de ezek csak apróságok.

1. Igaz , hogy teflonbevonatos a sütő , de fontos , hogy ki legyen zsírozva mielőtt beleöntjük a piskótatésztát.  Erre a legjobb a kocka RAMA margarin vagy a Vénusz vagy teavaj .

2. Inkább vajas piskótát készíts, mert megmarad a tartása nem esik össze és nem ragad a sütőfelülethez.
Vajas piskóta  recept --> itt. 

3. Ha elkészült a lap tegyük egy rácsra kihűlni így nem ragadnak össze. Erre a célra megfelel bármilyen sütőrács én például a mikróhoz való grill rácsot használom erre a célra.

Előnye is van a szendvicssütős piskótának nem kell bajlódni a piskóta lapokra való elvágásával, hiszen laponként sütjük meg. 

Nem csak piskótát sütöttem , sütöttünk linzert, a szendvicssütős betéttel amerikai palacsintát és leveles tésztát.

Itt vannak a képek ezeket mind a szendvicssütő segítségével készítettem.



Sütik szendvicssütőben

Lehet próbálkozni nem nehéz!

Ha valamelyik részletet kihagytam volna vagy kérdésed lenne csak nyugodtan kérdez szívesen válaszolok!

Jó sütést és jó étvágyat mindenkinek! 😃

Megjegyzések