Lúdláb sütés nélkül

Sziasztok,

Az utóbbi időben nem nagyon írtam recepteket, de végre itt a jó idő ezért kihasználtam,  így jobbára kint tevékenykedtem.

Azért szakítottam időt és csináltam egy lúdláb tortát, persze sütés nélkül.

Az alaphoz 40dkg vajas kekszet daráltam össze és egy kocka Rama-t (25 dkg) megolvasztva összedolgoztam evvel béleltem ki egy csatos tortaformát.

A krémhez korábban összefőztem 3dl tejszínt 30 dkg cukorral szálpróbáig. Sűrű szirupot kell belőle főzni. Ha ez megvan belekeverjük a  16 dkg kakaóport a vaníliát végül a 40dkg vajat ( én margarint használtam vajjal finomabb).
Ezt a cuccot ajánlatos jól kihűteni ha tudod csináld meg előtte este akkor jobb.

Amíg kihűlt a krémem kimagoztam a meggyet nem sokat csak egy marékkal , lecsepegtettem és a kis segítőim rápakolgatták a keksz alapra.


Mikor teljesen kihűlt a krém  eszembe jutott hogy a táblacsokit a tetejére elfelejtettem venni. Sebaj mivel ez a krém jól megdermed egy kis adagot ( amennyi vékonyan a tetejére elég) kihagytam a többit robotgéppel jól felhabosítottuk. Rákentem a kekszes meggyes tortaalapra. A maradék krémet kicsit felmelegítettem , hogy folyós legyen , de ne legyen túl meleg. Ráöntöttem a krémre majd betettem a hűtőbe.



Pár óra hűlés után lehet enni !



 



Megjegyzések