Narancsos tiramisu

Ismét alkotni kellett,  persze sütő nélkül!
Körül néztem mi van itthon.
Kb. egy hete vagy ,hogy voltam a Lidl-be akkor akciós volt a mascarpone hát vettem egyet aminek a felét használtam csak fel.

Korábban nem is  tudtam, hogy  van ekkora dobozos sajtkrém


Először a párom hozott ilyet Németországból akkor azt hittük tejföl, mikor kibontottuk és megkóstoltam olyan volt mint egy krémes túró akkor csináltam belőle egy finom tortát :)
Most a Lidl-be találtam rá akkor olvastam, hogy sajtkrémnek  hívják.  (Ebből is látszik mekkora német tudással rendelkezünk. )
Végül is mindegy volt mi a neve finom és kész mivel ez sem volt horror áras vettem egyet majd jó lesz valamire jelszóval.

Volt itthon tejszínem is.
Kitaláltam tiramisut csinálunk így épp kapóra is jött!
Nem rajongok a kávés és sima kakaóporos verzióért ezért tudtam hogy más ízesítésű jöhet szóba.
Körülbelül 8 éve készítettem egy mandarinos verziót, de ki emlékszik arra...

Kell nekünk 400g babapiskóta
                       fél csomag mascarpone (125g)
                        1 doboz sajtkrém
                        1 doboz tejszín (200ml)
                        10dkg cukor
                        1 csomag habfixáló
                        1 csomag expressz zselatin
                        2 narancs leve + 1 héja reszelve
                        1 csomag vaníliás cukor

A tejszínt egy kis cukorral és a habfixálóval habosra kevertem.  A mascarponet és a sajtkrémet a reszelt narancshéjjal, vaníliás cukorral,  és a 10dkg cukorral jól elkevertem. Ezt hozzá kevertem a tejszínhez majd a végén folyamatos keverés mellett beleszórtam a zselatint is.
A két narancsot kifacsartam. Egy műanyag dobozt kibéleltem a narancslébe mártott babapiskótával, majd erre rátettem a krém felét  reszeltem rá tejcsokit majd egy újabb piskóta réteg, erre a maradék krém majd reszelt csoki. A tetejére ismét babapiskótát nyomkodtam majd beraktam a hűtőbe.
3-4 órát pihentetem .











A végeredmény nagyon finom kis desszert lett a gyerek 2 perc alatt belapátolták!







Jó étvágyat!



http://www.pureleverage.com/lcs/7204303/103




Megjegyzések