Narancsos csokis mousse torta sütés nélkül

Most,  hogy túl vagyok egy újabb költözésen, végre volt időm megint tortát készíteni!
Ezt a finom mousse tortát a kisfiam névnapjára és a szülinapomra készítettem. Egy két nap van a két ünnep között ezért most is egy füst alatt megünnepeltük! A február a legsűrűbb a mi családunkban születés -  és névnap terén.

Szóval sütő híján most nem tudtam finom piskótát készíteni,  ezért  ami volt itthon vajas és háztartási keksz abból készítettem alapot.
Így is nagyon finom!

Alaphoz: 200g háztartási keksz
                 200g vajas keksz
                 20dkg olvasztott margarin
A kekszet ledaráltam és összekeverem az olvasztott margarinnal, majd egy tortaforma aljára nyomkodtam és hűvös helyre raktam.

Csoki mousse :15 dkg étcsokoládé
                          2 tojás
                          1 ek kakaópor
                          3 ek cukor
                          2 dl tejszín
A tojásokat ketté választom majd a sárgákat 2 ek cukorral habosra keverjük, ha szep fehér és elolvadt a cukor hozzáadom az egy evőkanál kakaóport.
Felverem a tojásfehérjét is a maradék cukorral és egy csipet sóval. (kezdhetjük ezzel is akkor nem kell annyit mosogatni a robotgépet)
Ha ez megvan megolvasztjuk az étcsokoládét,  mindenképpen gőz fölött! Sokan írják hogy  mikróban  olvasztják a csokit, de nekem ott még egy fokozaton sem sikerült megúszni azt, hogy szénné ne égjen a csoki!
Ha a csoki megolvadt hozzá adagoljuk a tojássárgájás keverékhez.
Ezután felverjük a tejszínhabot ha kell teszünk hozzá cukrot és én hozzá dobtam még egy csomag habfixálót is! Biztos ami biztos! A tejszínt hozzáforgatjuk a tojásos csokis keverékhez ezt már keverőkanállal vagy fakanállal végezzük ne törjön össze a hab,majd a fehérje habot is keverjük bele.
Amint evvel megvagyunk öntsük rá a kekszes alapunkra és tegyük be a hűtőbe.
Amíg hűl elkészítjük a narancsos fehér csokis mousset.

Narancsos fehér csokis mousse :
150 g fehér csokoládé
3 ek cukor
2 db tojás
1  narancs reszelt héja
2 dl habtejszín

A tojássárgáját a cukorral habosra keverjük majd hozzá reszeljük a narancs héját, megolvasztjuk a fehér csokit  gőz fölött  közben  felverjük a fehérjéket kis cukorral és egy csipet sóval, aztán a tejszínhabot egy kis fixálóval. A fehér csokit hozzácsurgatjuk a sárgájához majd a tejszínt és a fehérjét is hozzákeverjük. Óvatosan, hogy ne törjön össze a hab.  Ezt ráöntjük a csokis rétegre és visszatesszük a hűtőbe.

Díszíthetjük naranccsal vagy készíthetünk rá tükörmázat is amit kedvünk szerint színezhetünk.








Megjegyzések