Pilóta keksz házilag

Gyermekkorom kedvence! Na jó most is nagyon szeretem, de a bolti verziót már ritkábban veszem meg. Inkább elkészítem itthon így jut bőven mindenkinek :-)!




Szerencsére nem nehéz elkészíteni, kis időt azért rá kell szánni, de megéri!

Hozzávalók a tésztához :

25 dkg vaj vagy margarin (én margarinnal készítettem)
25 dkg cukor
2 db tojás
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
50-60 dkg liszt (apránként adagolom a lisztet ha nagyok a tojások többet felvesz,  a lényeg, hogy linzer teszta állagú legyen)
3 ek tej

A hozzávalókat összegyúrom, kettéosztom és az egyik feléhez hozzágyúrok 3 ek kakaóport.
Kinyújtom és pogacsa szaggatóval kiszúrom,  lehet használni mintás kiszúrót is pl:csillag,  virág, stb.

180 fokos sütőben 8-10 percig sütjük.

A krémhez :

Megolvasztok 25dkg vajat (nem volt ennyi vajam így most 5dkg vaj és 20 dkg margarint, nagyon finom lett így is) hozzákeverek 25 dkg porcukrot  3 ek kakaóport (most volt holland kakaópor)  és egy tabla étcsokoládét.
A vaj felolvasztása után már nem kell melegíteni!
Kicsit lehűtöttem a krémet és hogy még simább állagot kapjak robotgéppel kicsit átkevertem.

Ezután egy kakaós és egy vaníliás korong közé krémet teszünk majd összetapasztjuk.
Hűvös helyen kicsit pihentettem, de ez idő alatt is el-el tűnt egy -  két darab!  A gyerkőcök mindig rátalálnak a finomságokra!




Megjegyzések