Gesztenye kocka

Nem sűrűn szoktam gesztenyés sütiket készíteni nem tartozik a nagy kedvenceim közé,  persze ha van megeszem! 😀

Nemrég anyósoméknál jártunk ott ettem nagyon finom gesztenyés sütit.

Ezen felbuzdulva álltam neki a gesztenye kockámnak.

Kiadós és laktató elég volt egy szelet.  Torta verzióban is meg lehet csinálni mutatós.

Alapnak vizes piskótát készítettem 4egész tojásból és + 2 tojás fehérjéből, mert a két tojás sárgáját a krémhez használtam fel.

Vizes piskóta recept itt:

A krémhez :   2 tojás sárgája
                         4 ek keményítő
                         1 csomag vaníliás cukor
                         5 dl tej
Ezeket összekeverem és folyamatos kevergetés mellett megfőzöm.
Ha kihűlt 20dkg margarint 20dkg cukorral habosra kavarom és apránként hozzá adagolom a pudingot. Ennek a krémnek az 1/3-ad részét rákenem a piskótára.
A maradék 2/3-ad részhez hozzáadok 1 csomag (250g) gesztenyemasszát és még egy kis rumot/ rumaromát ismét jól elkeverem és rákenem a vaníliás rétegre. Óvatosan mert ez kicsit keményebb állagú mint a vaníliás krém.

Ha ez megvan felverek 4-5dl tejszínt  2 csomag habfixálóval és azt is rákenem a tetejére. Tetejét díszíthetjük reszelt gesztenyemasszával, de simán is maradhat.

Hűtés után fogyasztható!


       Jó sütést és jó étvágyat hozzá!


Megjegyzések