Karácsonyfa sütik




Az iskolában Luca napi vásár volt , mivel most minden az utolsó percre maradt hirtelen erre az ötletre találtam rá.
Eeredetileg muffin alapja van de sehol nem kaptam  papírt hozzá.

Ezért egy csokis joghurtos muffin recept alapján  amit Fürdős Zé tett fel videóra (mondhatom tényleg isteni finom) készítettem el az alapot.

Erre  a fenyőket főzött krémből készítettem.

Csokis-joghurtos muffin   (nekem alap a dupla adag 😀)

Hozzávalók:      180 gramm vaj ( nekem margarinom volt így is finom lett)
                         4 egész tojás
                         30 deka cukor
                         60 dkg liszt
                         4 dl joghurt
                         2 cs sütőpor
                           kakaópor
                         2dl tej
                          10 dkg fehér és 10 dkg ét csoki

180 fokon 20- 25 perc

A krémhez:  4dl tej
                    5 ek liszt
                   1 tojás sárgája
                    25 dkg prcukor
                    1 kocka rama


A muffinhoz  a vajat/margarint megolvasztjuk, a tojást a cukorral habosra keverjük hozzá adjuk a lisztet a vajat belecsorgatjuk,  mehet bele a joghurt és a tej majd a sütőpor és a kakaópor.

 Sütőpapírral bélelt gáztepsibe öntöttem, természetesen ha muffint készítünk akkor a formába kosárkákat teszünk és egy-egy adag (nálam ez egy kisebb merőkanál)  tésztát teszünk  bele.

 Térjünk vissza a tepsis verzióhoz, elsimítom egyenletesen a tésztát és irány a sütő.  180 fokon 20-25 perc. Amikor megsült és kihült pogácsa szaggatóval kiszúrtam a fácskák alapjait. A megmarad tészta cafatokat összemorzsoltam és 12 dkg olvasztott margarinnal összegyúrtam.

 Kúphoz hasonló formákat készítettem amit fogpiszkáló segítségével beleszúrtam az alapba.


Erre jön a krém : a lisztet a tojás sárgájával és a tejjel simára keverem  majd addig főzöm míg sűrű nem lesz. Kihűlés után a vajjal és a porcukorral jó habosra keverem megszineztem zöld ételfestékkel és habnyomóval a kúpok köré nyomtam a krémet.

 Arra figyeljünk hogy a krém ne legyen lágy mert akkor lefolyik inkább több vaj legyen benne és hűtsük le a krémet.

Ha sikerül körbenyomkodni a krémet  franciadrazséval és színes csokireszelékkel díszíthetjük.

 Fantázia kérdése ki mivel díszíti 🙂

Szerintem krácsonyra vendég várónak is nagyon jópofa!




Megjegyzések