Pizza , pizza

Megint pizzát sütöttünk!

Pizzát könnyű készíteni, semmi ördöngősség nincs benne . Ezt még méricskélni se szoktam 1 kg lisztből indulok ki . Ehhez  az élesztőt  egy pohár ( kb.: 2 dl ) tejben felfuttatom teszek bele 1 kávéskanál cukrot.



Elkezdem gyúrni langyos vizet öntök hozzá , hogy könnyen gyúrható legyen, mikor jól összeállt öntök hozzá egy deci olajat evvel is jól összegyúrom .Jól nyújtható tésztát kapunk. egy kicsit kelesztjük meleg helyen.





















Én nem sokáig hagyom kelni, hanem 5 részre osztom és elkezdem rápakolni a feltétet addig kel a többi tészta.




Feltétnek bármit össze lehet kombinálni. Alapnak is bármi jó  ,legtöbbször sűrített paradicsomot veszek avval kenem meg de aki szereti vehet pizzakrémet vagy tejfölt. Nyáron mikor van friss fűszer beleaprítom a paradicsompürébe  kicsit összefőzöm ,majd rákenem a pizza alapra.  Ilyenkor keverek magamnak olasz fűszerkeveréket , de a boltokban már készen is kapható.


Olasz fűszer:  bazsalikom, kakukkfű, rozmaring, majoranna, borsikafű, zsálya  oreganó,   ezek az alap fűszerek én szoktam még fokhagymát és egy kis borsot is hozzákeverni.

Van aki elősüti a pizzatésztát én nem szoktam ,nyújtom , rápakolok és sütöm !

A végeredmény:





Kis segítőim most sem hiányoztak! :)



Próbáld ki a receptet ! Tényleg nem nehéz , időt kell rá szánni de megéri!




                                                        Dolgozz otthon!








































Megjegyzések