Majdnem zsiráf süti

Tegnap rávettek a gyerekek, hogy csináljak nekik egy zsiráfmintás sütit. Alexem már alig várta, hogy nekikezdjünk!
Úgy döntöttem készítek egy sima piskótát és bele egy főzött csokikrémet.

Akkor essünk neki!

A piskótához : 5 tojás
                         20 dkg cukor
                         25 dkg liszt ( 1/3 része rétes liszt a többi sima)
                          2 kk.  sütőpor

  A tojásokat szétválasztom. A tojások fehérjét külön felverem  kemény habbá . A tojássárgáját a cukorral  habosra keverem majd hozzá adagolom a lisztet .



 Mikor ez kész keverő lapáttal beleforgatom a fehérje habot.

  Egy  tepsit kibéleltem sütőpapírral és egy zacskóba öntöttem egy kis tésztát evvel rajzoltam zsiráfmintákat a papírra .

Előmelegített sütőbe betettem szárítani .

 Közben a maradék tésztához hozzákevertem 3 ek. kakaóport

Kivettem a tepsit és ráöntöttem a kakaós masszát . Majd 180 fokos Sütőben 20 perc alatt megsült.  (tűpróbát azért ne felejtsük el! )

 Mikor megsült még melegen feltekertem és hűvös helyen kihűtöttem.


Amíg hűl megcsináljuk a krémet , persze lehet ezzel is kezdeni mert ha kisül a piskóta tudjuk folytatni a krém többi részét .

A krémhez:    1 csomag kakaós pudingpor
                       2 tojás sárgája
                       1 ek cukor (ezt én csak azért teszem bele mert nekem igy könnyebb elkeverni.
                       4 dl tej
                       1 tábla étcsoki ( 10 dkg )
                      20 dkg vaj
                      20 dkg cukor
                      3 ek kakaópor

Ezeket összefőzöm és még melegen beledobtam egy tábla étcsokoládét elkevertem majd kihűtöttem.

Közben 20 dkg vajat és 20 dkg cukrot habosra keverek és hozzá adagolom a kihűlt csokikrémet majd  3 evőkanál kakaóport.
 Ha valaki édesebben szereti lehet még egy kis porcukrot adagolni.


Kitekertem a piskótát és hát nem úgy tekeredett ki ahogy én azt szerettem volna, már a zsiráf minta letűnt róla ahogy leszedtem a papírt. Ezenkívül több helyen is eltört🙁.

Gondoltam lesz ami lesz betöltöm ahogy tekertem felfelé csak folyt a krém a repedéseknél. Most mi lesz nemhogy zsiráf nem lett ,de még tekercsnek sem nevezhetem!

Aztán előkaptam egy csatos tortaformát, felszeleteltem a "tekercset"  kiraktam a formába ráöntöttem a maradék krémet és zutty be a hűtőbe . Majd lesz belőle valami .!

A végeredmény :



Nagyon finom lett  a legkisebb is két pofira tömte pedig ez nem jellemző rá !
Norbi

Mivel ez a zsiráf minta nem jött össze legközelebb újra nekiugrok ! Ha a tekercset nem is de a krémet mindenképpen próbáljátok ki nagyon finom lett és jól megdermedt a hűtőben !





Dolgozz otthon!

Megjegyzések