Kakaós csia

A jó öreg kakaós csiga!
                     


Gyerekkoromban imádtam , gyanítom most is sok kisgyerek kedvence ,de abban biztos egyetért velem mindenki ,hogy most már sajnos ez sem a régi.
Régen jó puha volt és csak úgy ömlött ki belőle a kakaótöltelék, főleg mikor az alján karamellizálódott
kakaó is volt, na az volt a kedvencem.

Én már egyre kevesebbszer veszek a gyerekeimnek kakaós csigát ! A tésztájából már kispórolják a kakaót ez még nem is lenne nagy baj hiszen itthon is úgy sütöm. Ezenkívül a töltelék is kevés és száraz az egész ,ha nem iszom hozzá tejet vagy kakaót meg is fulladok tőle.

Jobban járok ha én magam készítem el!

Imádják a gyerekek is! Velük együtt is elkészíthető.


Recept: 

      1 kg liszt                                                           
      1 csomag élesztő
      20 dkg olvasztott margarin
      csipetnyi só
      10 dkg cukor
      2 egész tojás

A lisztet egy tálba töltöm a közepébe kis gödröt készítek ide öntöm a meleg tejet a cukorból egy kanálnyit majd belemorzsolom az élesztőt. ( Ha friss az élesztő nem szoktam külön edénybe felfuttatni , minek annyit pancsolni...)

 Kis időre meleg helyre teszem, nálam ez a radiátor teteje télen. Mikor beindult az élesztő hozzáadom a tojásokat, a vajat , a maradék cukrot és aki szereti kakaóport is tehet a tésztájába. Jól összegyúrom és újra meleg helyre teszem legalább fél órát kelesztem. Legyen legalább kétszer akkora a tészta.

 Ha kezd kidagadni a tálból kinyújtom és meglocsolom vagy rákenek olvasztott margarint majd megszórom cukros kakaóporral. Feltekerem és egy kicsit hagyom kb. 10 percig mert ha rögtön elkezdem felszeletelni kiszóródik a töltelék.
Bekenve olvasztott margarinnal
Megszórva kakaóval




 Hogy ki milyen vastag szeleteket vág az rajta múlik , én 1-1.5 cm vastagságúakat  szoktam. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakom őket ( nem szoktam helyet kihagyni köztük ) majd enyhén cukros tejjel megkenegetem mindegyiket.



















 Kelt tésztánál a sütőt én nem szoktam előmelegíteni , mert addig is kel a tészta amíg felmelegszik a sütő. Kb. 200 fokon aranybarnára sütöm. Tálaláskor porcukorral meg lehet szórni!

Nagyon jó reggelire vagy uzsonnára !






Dolgozz Otthon !

Megjegyzések